Technical Business Analyst / Project Coordinator

17 février 2025
Industries Sécurité
Catégories Analyste,
Montreal, QC | Toronto, ON • Temps plein

Résumé du poste


L'analyste d'affaires/coordonnateur de projets est un membre essentiel de notre équipe; il est responsable de combler l'écart entre les activités et les technologies. Vous travaillerez en étroite collaboration avec les intervenants pour recueillir des exigences, analyser des données
et développer des solutions qui répondent aux besoins de l'entreprise. Vous serez également responsable de coordonner les projets, gérer les échéanciers et vous assurer que les projets sont terminés à temps et dans les limites du budget.


Responsabilités

  • Recueillir et analyser les exigences de l'entreprise.

  • Développer et documenter les spécifications fonctionnelles.

  • Travailler avec les équipes techniques pour concevoir des solutions et les mettre en œuvre.

  • Tester et valider les solutions.

  • Coordonner les projets et gérer les échéanciers avec les intervenants internes etexternes.

  • Communiquer l'état d'avancement des projets aux parties prenantes.

  • Identifier et gérer les risques.

  • Offrir une formation et un soutien aux utilisateurs.

  • Se tenir à jour sur le plan des dernières tendances et technologies.

Expérience requise

  • Baccalauréat en administration, en informatique ou dans un domaine connexe.

  • Plus de 3 années d'expérience en analyses d'affaires ou en coordination de projets.

  • Solides compétences liées aux analyses et à la résolution de problèmes.

  • Excellentes habiletés en rédaction écrite et en communication orale.

  • Maîtrise de la suite Google.

  • Expérience avec les logiciels de gestion de projets.


Ce qui vous distingue des autres :

  • Solide compréhension des processus d'affaires et des technologies.

  • Excellentes compétences en communication et en relations interpersonnelles.

  • Capacité à penser de manière critique et à résoudre des problèmes.

  • Expérience avec les méthodologies de gestion de projets.

  • Expérience avec les outils et les techniques d'analyses commerciales.

  • Capacité à travailler de manière autonome et en équipe.

Synopsis of the role


The Business Analyst/Project Coordinator is a key member of our team, responsible for bridging the gap between business and technology. You will work closely with stakeholders to gather requirements, analyze data, and develop solutions that meet the needs of the business. You will
also be responsible for coordinating projects, managing timelines, and ensuring that projects are completed on time and within budget.


What you'll do

  • Gather and analyze business requirements

  • Develop and document functional specifications

  • Work with technical teams to design and implement solutions

  • Test and validate solutions

  • Coordinate projects and manage timelines with internal and external stakeholders

  • Report on project progress to stakeholders

  • Identify and manage risks

  • Provide training and support to users

  • Stay up-to-date on the latest trends and technologies

What experience you need

  • Bachelor's degree in business, computer science, or a related field

  • 3+ years of experience in business analysis or project coordination

  • Strong analytical and problem-solving skills

  • Excellent written and verbal communication skills

  • Ability to work independently and as part of a team

  • Proficiency with Google Suite

  • Experience with project management software

What could set you apart

  • Strong understanding of business processes and technology

  • Excellent communication and interpersonal skills

  • Ability to think critically and solve problems

  • Experience with project management methodologies

  • Experience with business analysis tools and techniques

  • Ability to work independently and as part of a team

We offer comprehensive compensation and healthcare packages, paid time off, and organizational growth potential through our online learning platform with guided career tracks.

Who is Equifax?

At Equifax, we believe knowledge drives progress. As a global data, analytics and technology company, we play an essential role in the global economy by helping employers, employees, financial institutions and government agencies make critical decisions with greater confidence. ​​​​​​​

We work to help create seamless and positive experiences during life's pivotal moments: applying for jobs or a mortgage, financing an education or buying a car. Our impact is real and to accomplish our goals we focus on nurturing our people for career advancement and their learning and development, supporting our next generation of leaders, maintaining an inclusive and diverse work environment, and regularly engaging and recognizing our employees. Regardless of location or role, the individual and collective work of our employees makes a difference and we are looking for talented team players to join us as we help people live their financial best.

Equifax is an Equal Opportunity Employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.

Postuler maintenant !

Offres similaires

Recherche en cours...
Aucun résultat similaires
Une erreur est survenue, réessayer plus tard.

Réseau d'emplois Jobs.ca