Support Professional

November 1 2024
Industries Telecommunications
Categories Help Desk,
Remote
Montreal, QC • Full time

About this opportunity:

Are you a highly detailed person who's not afraid of digging into the data and problem solving? Do you love the border between development and product? Ericsson is this place, and we have an exciting opportunity for you in a fast-paced, highly collaborative technical environment! Design your future at Ericsson!

What you will do:

  • Perform trouble shooting on Customer reported OSS/Analytics/Orchestration/Cloud CSRs
  • Deliver Remedy/Resolution and analysis for M-OSS/BOS and Service management (SVM) domains (ENM, Eniq, EEA, EO, EVNFM, ECDE, END, TMA, CENX, SON, EIC are some examples)
  • Handle Software Update Management (SUM) when required
  • Participate on Integration projects for M-OSS/BOS and SVM products
  • Provide solution level support to customers
  • Be on call 24/7 on rotation basis to handle customer issues, partner concerns and/or Emergencies
  • Be willing to travel to Customer sites on need basis for local support activities
  • Work on Ericsson standard support tools for tickets such as CSR (Customer Service Request), MHWEB, Metis, etc
  • Assist other new team members in mentoring & knowledge sharing
  • Work Effectively in a team to solve complex issues

The skills you bring:

  • Bachelor of Science/Engineering or equivalent experience
  • Technical knowledge on M-OSS/BOS and/or SVM domain nodes
  • Extensive experiences on support services and operations
  • Unix/ Solaris or Linux Administration experience
  • Administration of object, relational and distributed databases (Oracle, Sybase, Neo4j or similar)
  • HW support Experience HP, Dell, Cisco or similar
  • TCP/IP Networks troubleshooting experience
  • Hands on experience on virtualized & Cloud-Native environments (Kubernetes, Openstack, Dockers, etc)
  • Scripting Knowledge (Bash, SQL, Python or others)
  • Skills on Veritas, JBOSS, VMware is an asset.
  • Excellent ability to expertly represent Ericsson in customer environment
  • Consistent track record to work and to make decisions independently and under time pressure
  • Be able to articulate technical issues in concise and understandable manner
  • Excellent Collaboration Skills
  • Superb Communication Skills
  • Coaching & Mentoring Skills
  • Willingness to travel on short notice
  • Self-learning capabilities.

À propos de cette opportunité :

Êtes-vous une personne très détaillée qui n'a pas peur de plonger dans les données et de résoudre des problèmes ? Aimez-vous la frontière entre le développement et le produit ? Ericsson est l'endroit idéal, et nous avons une opportunité passionnante pour vous dans un environnement technique dynamique et hautement collaboratif ! Concevez votre avenir chez Ericsson !

Ce que vous ferez :

  • Effectuer le dépannage des demandes de service OSS/Analytics/Orchestration/Cloud signalées par les clients
  • Fournir des remèdes/résolutions et des analyses pour les domaines M-OSS/BOS et la gestion des services (SVM) (ENM, Eniq, EEA, EO, EVNFM, ECDE, END, TMA, CENX, SON, EIC sont quelques exemples)
  • Gérer la gestion des mises à jour logicielles (SUM) si nécessaire
  • Participer à des projets d'intégration pour les produits M-OSS/BOS et SVM
  • Fournir un support au niveau des solutions aux clients
  • Être de garde 24h/24 et 7j/7 sur une base rotative pour gérer les problèmes des clients, les préoccupations des partenaires et/ou les urgences
  • Être disposé à se déplacer sur les sites des clients en fonction des besoins pour des activités de support local
  • Travailler avec les outils de support standard d'Ericsson pour les tickets, tels que CSR (Demande de Service Client), MHWEB, Metis, etc.
  • Aider les autres nouveaux membres de l'équipe en matière de mentorat et de partage de connaissances
  • Travailler efficacement en équipe pour résoudre des problèmes complexes

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Les compétences que vous apportez:

  • Diplôme de Bachelor en Sciences/Ingénierie ou expérience équivalente.
  • Connaissances techniques sur les nœuds M-OSS/BOS et/ou SVM.
  • Expérience étendue dans les services et opérations de support.
  • Expérience en administration Unix/Solaris ou Linux.
  • Administration de bases de données objets, relationnelles et distribuées (Oracle, Sybase, Neo4j ou similaires).
  • Expérience en support matériel HP, Dell, Cisco ou similaires.
  • Expérience en dépannage de réseaux TCP/IP.
  • Expérience pratique dans des environnements virtualisés et Cloud-Native (Kubernetes, OpenStack, Docker, etc.).
  • Connaissances en scripting (Bash, SQL, Python ou autres).
  • Compétences sur Veritas, JBOSS, VMware sont un atout.
  • Excellente capacité à représenter efficacement Ericsson dans un environnement client.
  • Antécédents solides de travail et de prise de décisions de manière autonome et sous pression.
  • Capacité à expliquer des problèmes techniques de manière concise et compréhensible.
  • Excellentes compétences en collaboration.
  • Excellentes compétences en communication.
  • Compétences en coaching et mentorat.
  • Disposition à voyager à court préavis.
  • Capacité d'auto-apprentissage.

What happens once you apply?

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We encourage you to consider applying to jobs where you might not meet all the criteria. We recognize that we all have transferrable skills, and we can support you with the skills that you need to develop.

Encouraging a diverse and inclusive organization is core to our values at Ericsson, that's why we champion it in everything we do. We truly believe that by collaborating with people with different experiences we drive innovation, which is essential for our future growth. We encourage people from all backgrounds to apply and realize their full potential as part of our Ericsson team. Ericsson is proud to be an Equal Opportunity and Affirmative Action employer, learn more.

If you need assistance or to request an accommodation due to a disability, please contact Ericsson at hr.direct.mana@ericsson.com

DISCLAIMER: The above statements are intended to describe the general nature and level of work being performed by employees in this position. They are not an exhaustive list of all responsibilities, duties and skills required for this position, and you may be required to perform additional job tasks as assigned.

Primary country and city: Canada (CA) || Montreal

Job details: Support Engineer

Job Stage: Job Stage 5

Primary Recruiter: Siham El Mellouki

Hiring Manager: Clara Maria Willigs Villalba

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