Senior Account Executive - Cybersecurity Hit enter to view the job description

April 17 2025
Industries IT: Services
Categories Executive, CTO, Security, Continuity, Risk
Anywhere - Canada • Full time

OPENTEXT
OpenText is a global leader in information management, where innovation, creativity, and collaboration are the key components of our corporate culture. As a member of our team, you will have the opportunity to partner with the most highly regarded companies in the world, tackle complex issues, and contribute to projects that shape the future of digital transformation.


Candidate must be located in Alberta or British Columbia.

YOUR IMPACT

In this role, you will target assigned accounts for our Cybersecurity product portfolio by representing one of our key pillars within: Application Security, Data Security and Data Privacy, Security Operations or Identity and Access Management.

Senior Account Executives are product, services, software or solution specialists that are responsible for leading pursuit in their assigned focus areas and will have named accounts allocated within a designated geography. They collaborate with Solution Engineers, Product Leaders and Channel Organization to provide specialist expertise within the sales team. They drive proactive initiatives to generate pipeline through direct prospecting, networking, and business development representative campaigns to build the pipeline of leads.

WHAT THE ROLE OFFERS

  • Understanding the whitespace and promoting new product placements into all accounts.
  • Managing the sales process from solutions identification to solution delivery that results in a successful product placement.
  • Helping with areas to defend our current position to achieve incremental growth.
  • Focusing on customer gaps to build a sales plan to address customer requirements with an associated return on investment.
  • Leading customer through a buying process and challenge their thinking by guiding a mutual buying process applying the right resources and information (professional services, SE, PM, White papers, use cases, model).
  • Developing long-term sales pipeline to increase the company's market share in specialized areas.
  • Building authentic relationships with decision makers, influencers, and supporters across organizations to drive adoption and help build sustainable customer value.
  • Selling complex solutions across multiple verticals.

WHAT YOU NEED TO SUCCEED

  • Creating strong business relationships and negotiating large enterprise deals.
  • Verifiable achievement of consistent, over quota attainment.
  • Collaboration, and ability to navigate a matrixed organization.
  • 5+ years of successful software sales experience in similar space in:
    • Application Security
    • Data Security and Data Privacy
    • Identity and Access Management
    • Security Operations
  • Typically, 8+ years of enterprise software sales experience with results closing large complex deals.
  • University or bachelor's degree.
  • Effective communication skills both written and spoken.

ONE LAST THING

Le candidat doit être situé en Alberta ou en Colombie-Britannique.

VOTRE IMPACT

Dans ce rôle, vous ciblerez les comptes assignés pour notre portefeuille de produits de cybersécurité, en représentant l'un de nos piliers clés parmi : la sécurité des applications, la sécurité et la confidentialité des données, les opérations de sécurité ou la gestion des identités et des accès.

CE QUE CE RÔLE OFFRE

Les Directeurs de comptes principaux sont des spécialistes des produits, services, logiciels ou solutions, responsables de mener les opportunités dans leurs domaines de spécialisation attribués. Ils gèrent des comptes nommés dans une zone géographique spécifique. Ils collaborent avec les ingénieurs solutions, les responsables produits et l'équipe partenaires pour apporter leur expertise au sein de l'équipe commerciale. Ils dirigent des initiatives proactives pour générer un pipeline via la prospection directe, le réseautage et les campagnes des représentants en développement commercial afin de développer un portefeuille de prospects.

CE QUE LE POSTE PROPOSE

  • Comprendre les opportunités existantes et promouvoir de nouveaux produits dans tous les comptes.
  • Gérer le processus de vente, de l'identification de la solution à sa livraison, pour assurer une mise en œuvre réussie.
  • Identifier les zones à défendre afin d'atteindre une croissance incrémentale.
  • Se concentrer sur les lacunes clients pour bâtir un plan de vente aligné sur leurs besoins avec un retour sur investissement associé.
  • Guider le client dans son processus d'achat en l'amenant à réfléchir autrement, en appliquant les bonnes ressources et informations (services professionnels, ingénieurs solutions, chefs de produit, livres blancs, cas d'usage, modèles).
  • Développer un pipeline de vente à long terme afin d'augmenter la part de marché de l'entreprise dans les domaines spécialisés.
  • Établir des relations authentiques avec les décideurs, influenceurs et parties prenantes pour favoriser l'adoption et construire une valeur client durable.
  • Vendre des solutions complexes dans divers secteurs d'activité.

CE DONT VOUS AVEZ BESOIN POUR RÉUSSIR

  • Établir de solides relations commerciales et conclure des accords importants en entreprise.
  • Réussite prouvée de l'atteinte régulière et au-delà des objectifs de vente.
  • Capacité à collaborer efficacement et à naviguer dans une organisation matricielle.
  • Plus de 5 ans d'expérience réussie dans la vente de logiciels dans des domaines tels que :
    • Sécurité des applications
    • Sécurité et confidentialité des données
    • Gestion des identités et des accès
    • Opérations de sécurité
  • En général, plus de 8 ans d'expérience dans la vente de logiciels d'entreprise avec des résultats probants dans la conclusion de contrats complexes.
  • Diplôme universitaire ou équivalent.
  • Excellentes compétences en communication écrite et orale.

UNE DERNIÈRE CHOSE


OpenText's efforts to build an inclusive work environment go beyond simply complying with applicable laws. Our Employment Equity and Diversity Policy provides direction on maintaining a working environment that is inclusive of everyone, regardless of culture, national origin, race, color, gender, gender identification, sexual orientation, family status, age, veteran status, disability, religion, or other basis protected by applicable laws.

If you need assistance and/or a reasonable accommodation due to a disability during the application or recruiting process, please contact us at hr@opentext.com. Our proactive approach fosters collaboration, innovation, and personal growth, enriching OpenText's vibrant workplace.

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