OPENTEXT
OpenText is a global leader in information management, where innovation, creativity, and collaboration are the key components of our corporate culture. As a member of our team, you will have the opportunity to partner with the most highly regarded companies in the world, tackle complex issues, and contribute to projects that shape the future of digital transformation.
YOUR IMPACT
This is your chance to shape your career while making a real impact! As a key contributor, you'll be at the forefront of implementing innovative solutions for OpenText customers, focusing on our OpenText Content Management product line. With opportunities for growth, you'll expand your expertise across multiple OpenText products and technologies, applying both business and technical skills to address complex challenges. By gathering and analyzing requirements, you'll play a critical role in delivering solutions that meet and exceed our client's needs, making a direct and lasting impact on their success.
WHAT THE ROLE OFFERS
·Being a consultant and delivering solutions with confidence and high-quality deliverables.
·Understanding and translating customer business requirements into a solution that best utilizes OpenText product functionality.
·Contributing to project documentation, including, but not limited to business and functional requirements documents, technical design, test plans, and knowledge transfer documentation.
·Building applications and/or deploying software solutions for customers.
·Being flexible. One project may involve designing a records management solution, the next might require doing configuration and testing a solution component.
·Effectively communicating through excellent written and verbal communication skills.
·Demonstrating strong customer facing skills by building and maintaining positive customer relationships.
·Delivering and/or participating in presentations, workshops, and live demonstrations to a mixed audience of technical, business, and management staff.
WHAT YOU NEED TO SUCCEED
·2+ years of technical consulting and/or software development experience.
·Knowledge of OpenText products or other Content Management systems is desirable.
·Communicate technical and business topics clearly to customers and team members.
·Work independently or collaboratively within a dynamic team environment.
·Knowledge of technologies like Windows, Unix, Active Directory, O365, Networking, Cloud, and Databases.
·Proficient in programming languages and frameworks (e.g., Java, C#, JavaScript, React, Python, SQL).
·Ability to converse, read, and write in French is desirable.
·Expected level of proficiency and required level of job knowledge.
ONE LAST THING:
OpenText is more than just a corporation, it's a global community where trust is foundational, the bar is raised, and outcomes are owned. If you're ready to contribute your expertise to shaping innovative solutions and thrive in a dynamic, collaborative environment, apply now to join our team at OpenText Content Professional Services Practice.
VOTRE IMPACT
Votre opportunité de façonner votre carrière tout en ayant un réel impact ! En tant que contributeur clé, vous serez à l'avant-garde de la mise en œuvre de solutions innovantes pour les clients d'OpenText, en vous concentrant sur notre gamme de produits OpenText Content Management. Grâce aux opportunités de croissance, vous étendrez votre expertise sur plusieurs produits et technologies OpenText, en appliquant à la fois des compétences commerciales et techniques pour relever des défis complexes. En collectant et en analysant les exigences, vous jouerez un rôle essentiel dans la fourniture de solutions qui répondent aux besoins de nos clients et les dépassent, en ayant un impact direct et durable sur leur réussite.
CE QUE LE POSTE OFFRE
·Être consultant et fournir des solutions avec confiance et des livrables de haute qualité.
·Comprendre et traduire les exigences commerciales des clients en une solution qui utilise au mieux les fonctionnalités du produit OpenText.
·Contribuer à la documentation du projet, y compris, mais sans s'y limiter, aux documents d'exigences commerciales et fonctionnelles, à la conception technique, aux plans de test et à la documentation sur le transfert des connaissances.
·Créer des applications et/ou déployer des solutions logicielles pour les clients.
·Être flexible. Un projet peut impliquer la conception d'une solution de gestion des enregistrements, le suivant peut nécessiter la configuration et le test d'un composant de solution.
·Communiquer efficacement grâce à d'excellentes compétences en communication écrite et verbale.
·Démontrer de solides compétences en relation avec la clientèle en établissant et en entretenant des relations positives avec la clientèle.
·Offrir et/ou participer à des présentations, des ateliers et des démonstrations en direct à un public mixte de personnel technique, commercial et de gestion.
CE DONT VOUS AVEZ BESOIN POUR RÉUSSIR
·2 ans ou plus d'expérience en conseil technique et/ou en développement de logiciels.
·La connaissance des produits OpenText ou d'autres systèmes de gestion de contenu est souhaitable.
·Communiquer clairement des sujets techniques et commerciaux aux clients et aux membres de l'équipe.
·Travailler de manière indépendante ou en collaboration dans un environnement d'équipe dynamique.
·Connaissance de technologies telles que Windows, Unix, Active Directory, O365, Networking, Cloud et Bases de données.
·Maîtrise des langages et cadres de programmation (par exemple, Java, C#, JavaScript, React, Python, SQL).
·La capacité à converser, lire et écrire en français est souhaitable.
·Niveau de compétence attendu et niveau de connaissance professionnelle requis.
UNE DERNIÈRE CHOSE :
OpenText est bien plus qu'une simple entreprise, c'est une communauté mondiale où la confiance est fondamentale, où la barre est placée haut et où les résultats sont pris en compte. Si vous êtes prêt à apporter votre expertise pour façonner des solutions innovantes et à vous épanouir dans un environnement dynamique et collaboratif, postulez dès maintenant pour rejoindre notre équipe chez OpenText Content Professional Services Practice.
OpenText's efforts to build an inclusive work environment go beyond simply complying with applicable laws. Our Employment Equity and Diversity Policy provides direction on maintaining a working environment that is inclusive of everyone, regardless of culture, national origin, race, color, gender, gender identification, sexual orientation, family status, age, veteran status, disability, religion, or other basis protected by applicable laws.
If you need assistance and/or a reasonable accommodation due to a disability during the application or recruiting process, please contact us at hr@opentext.com. Our proactive approach fosters collaboration, innovation, and personal growth, enriching OpenText's vibrant workplace.